عده ای از کاسب ها / تولید کننده ها فقط به فکر پول درآوردن هستند و از هر روشی فقط برای فروختن استفاده میکنند .

مثلا در همین اسکپ گزارش از ارائه ی نمونه ی با کیفیت مناسب اما بار خریداری شده یا مطابق نمونه کیفیت نداشته و یا وزن آن کمتر بوده یا در هرکیسه تعداد کمتری گذاشته بودند و یا….

هزار کار که پول دربیاورند بی توجه به اینکه اولا سر مغازه دار یا مصرف کننده کلاه میگذارند و پول بیشتر نسبت به نمونه دریافت کردند که این فقط از کوچکترین مشکلات است.

اصل اساسی اینکه یا نمی دانند یا همین قضیه که سود خودم فقط و بقیه مهم نیستند می باشد.

اسکپ اختراع شد تا مشکل جدا شدن نما از بدنه و خسارت های بعدی چه جانی چه مالی را از بین ببرد. نه اینکه وقتی جا افتاد و نیاز اساسی در نما کاری شد و مورد درخواست جدی مصرف کننده قرار

گرفت بشود راهی جدید برای کم فروشی وسود بیشتر .

< قطعا بلا نسبت به دوستان کاسب معتقد و شما >

یک نکته دیگر که خیلی پرسیده میشود جای پاسخ عمومی آن همینجا است . ما وقتی وارد تولید انبوه اسکپ شدیم انواع دضخامت آزموده شد و به این نتیجه رسیدیم ضخامت 90 بهترین است به این دلیل که ضخامت بالاتر از 90 سنگ یا سرامیک را به دلیل مقاومت بیشتر میشکند.

و قطعا ضخامت پایین تر هم مناسب نیست به دلیلی که شرح داده خواهد شد .

پس بهترین ضخامت 90 است چون هم استحکام خوبی دارد و هم باعث خسارت و شکستگی نمی شود و هم در تعداد برش که زمان میبرد صرفه جویی می شود .

و حداقلی که به آن رسیدیم مترمربعی 12 عدد بود .تا این که وقتی بازاریابی شد و مورد استقبال قرار گرفت سرو کله کپی کار پیدا شد . اما چرا کپی کار ها تقریبا تمامشان کم فروش و کلاهبردار هستند؟  به چند دلیل :

اول اگر قصد تولید و کار آفرینی و کسب نان حلال داشته باشند  دراین کشور هرآنچه تولید شود خریدار دارد. اما چرا اسکپ که ثبت اختراع دارد؟

پیشنهاد : برای خرید با قیمت ویژه اسکپ مهار تماس بگیرید .

 هم از لحاظ قانونی هیچ فردی بدون اجازه مخترع حق تولید ندارد چون هزینه بازاریابی این محصول تا با این استقبال روبرو شود  در سرتاسر کشور توسط اسکپ دهقان  انجام شده و آنها مفت از سودش استفاده می کنند.

مشکل قیمت است چون کسی که سرمایه داره قطعا آدم عاقلی است و سرمایه را وارد کاری که قانون مقابل آن است نمیکند. می داند که با یک شکایت تمام سرمایه از بین خواهد رفت.

پس به این نتیجه می رسیم کسانی وارد کار می شوند که در حجم کم و به عبارتی زیر پله ای تولید می کنند وبرای اسکپ دهقان رهگیری آن تقریبا غیر ممکن است و تعداد آنها زیاد ” یعنی پیگیری هم بشود یکی را حذف کنی بازار دیگری پر مشتری خواهد بود چون خریدار محصول تقلبی مثل خود کپی کار هم به وفور وجود دارد.

تنها راه باقی مانده بااین قوانین ناقص حمایت از مخترع در کشور که میگوید فقط مخترع باید شکایت کند تا سیستم قضایی وارد کار شود .

رقابت مخترع در بازار است که تقریبا 99 درصد مخترعین از پس آن بر نمی آیند چون میلیارد ها تومان سرمایه طرحی تولید اصلاح برای تولید انبوه و تولید بهینه و افزودن هرروز به میزان تولید تا هزینه های تولید سرشکن شود و کم کردن ضایعات تولید و…

مسائل بسیار دیگر که بدبختانه تمام این کار ها پس اجرا که میلیارد ها تومان است توسط کپی کار ها کپی می شود.

یعنی درد فقط خود محصول نیست کپی کار ریالی بابت تحقیق توسعه نمی دهد و دائما در حال کپی محصول اصلاح شده و خط تولید اصلاح شده است که نهایت هنر آنها تغییر شکل محدود است که کمتر نزد عموم سرافکنده باشند و به انسان های نا آگاه بگویند که آنها هم اختراع کردند.در حالی که از نظر قانون اختراع محصولی جدید یعنی ایجاد روشی جدید که قبلا وجود نداشته یا اینکه وجود داشته اما همراه بااشکالات زیاد و استفاده سخت و یا همه اینها باقیمت گران.

بگذریم…

توضیحات در این مقاله در مورد این است که چرا کپی کار ها اصولا کم فروش هستند که توضیحات کفایت می کنند گرچه حرف علمی در این مورد و دربرابر لاف گزاف کپی کار نیز بسیار است.

پس وارد ماجرا می شوند چون محصول جدید است و استقبال کننده زیاد و کم فروشی راحت.

یک نمونه:

بارها مشتری گفته است چرا روی ضخامت 70 مارک نمیزنیم ؟ و مشتری این حرف مارا که این تولید اصل اسکپ دهقان است را نمی پذیرد!

در طول روز مجموعه دهقان دائما بااین سوال ها وشبیه این مواجه است !!!!!!!

اول این که ما اصلا قصد تولید اسکپ با ورق غیر از ضخامت 90 نداشتیم و دائما به درخواست مشتری جواب رد می دادیم.تا جایی که خیلی از مشتری ها به حق ما را آگاه کردند  که عده ای  به دنبال قیمت پایین هستند و شما تولید نمیکنید و کپی کار ها فاجعه درست کردند و بین خودشان رقابت ایجاد شده است.

یکی ضخامت را کم کرده  /  یکی ورق آبکاری شبیه گالوانیزه استفاده میکند و یکی ورق روغنی استفاده میکند و میگوید استیل مات است! و….

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات از انواع اسکوپ پروانه کلیک کنید.

خدا میداند چه راه های دیگری …. وقتی که ما میگوییم اینها قلابی میباشد کار بدتر میشود و میگویند بلد نیستید تولید به صرفه انجام بدید و هزینه تمام شده شما بالا در می آید بهانه می آورید.

نکته بد دیگر اینکه: چون حس اطمینان کاذب ایجاد می کند… یعنی مصرف کننده با خود میگویدما که داریم اسکپ استفاده میکنیم پس 20 طبقه را سنگ نما کنیم.

و مشکلی که ایجاد میکند به دلیل اطمینان بی جا که مصرف کننده ی آن فکر میکند چون گیره اسکپ است پس قضیه حل شده است.

آخر کار میشه  ضرر ثانوی  و دریک طوفان ساده از بین رفتن جان انسان ها چون خیلی از آنها از ورقی استفاده می کنند که شبیه گالوانیزه است و غیر از مهندس متالوژی فقط با آزمایش کردن آن متوجه نمیشوند که قلابی می باشد و ظاهر کاملا مثل ورق اصل می باشد.

اما قیمت آن تا 30 درصد هم پایین تر است و طی چند سال از بین خواهد رفت که به هر حال امروز شهر ها و آلودگی ای که باتران ها دارند و فقط آب نیستند بلکه باران های شهر معروفند به باران اسیدی و این یعنی فاجعه و این نکته هم بیش از این در این مقاله نمیگنجد اما حرف و دلیل علمی بسیار است.

و چون ما دراین کار سرمایه عظیمی گذاشته بودیم و دیگر این که از این راه پول درمی آوردیم و دیگر اینکه برایمان حفظ اسکپ به عنوان روشی قطعی برای بیمه کردن نمای ساختمان پایدار بماند و این که حداکثر کسانی که به دنبال قیمت پایین هستند را جلب کنیم تا گیره قلابی استفاده نکنند و بعد از چند سال و ایجاد فاجعه و بعد هم قطعا نمی گویند محصول قلابی استفاده کردیم . میگویند اسکپ هم بی فایده است و این یعنی نابودی اسکپ دهقان!

باز هم شروع به تحقیق کردیم ضخامت کمتر از 70 همان فاجعه میشد. چون اصطلاحا می شود همان حلبی و مقاومت کم و کشش پذیری زیاد و طی تنش نما با آفتاب و بعد شب وکاهش دما به مرور جدا می شود . نتیجه ورق 70 بود که بهترین ورق برای قیمت پایین بود.

و خیالمان از بابت حس اطمینان کاذب را راحت می کرد.

بگذریم از این که این کار از اساس اشتباه است و عقلانی نیست.

چون از لحاظ استاندارد کار هرچقدر ضخامت کمتر شود باید به همان میزان تعداد بیشتری گیره جاگذاری و استفاده کرد. که با آزمایش هرمتر مربع حداقل 17 عدد است.

پس باید موافق باشید که اگر می خواهیم کار اصولی انجام شود “

درسته که خود گیره  ارزانتر است اما تعداد بیشتر و برش و جا گذاری بیشتر باعث می شود که گرانتر تمام شود.

اما اینکه چرا از 90 کمتر را مارک نمیزنیم ؟

خیلی ساده 90 بهترین و کم هزینه ترین است برای کسی که می خواهد نمای ساختمان خود را بیمه کند.

کسی که دنبال ضخامت کمتر است یعنی ارزان تر بودن برایش مهم است.

پس قطعا تعداد درست را هم لحاظ نمی کند و خدایی نکرده بعد از چند سال که نما جدا شد چون فولاد استفاده شده استاندارد هست گیره سالم با مارک دهقان هم مشخص می شود.

و سوال:

چه کسی کم فروشی کرده؟

اسکپ دهقان!!!!!!!!

دوستان و همکاران گل یک بار برای همیشه جواب سوال مشتری هایتان را دادیم و جای کلنجار رفتن و توضیح دادن این متن را برایشان بگذارید.

دیگر خودشان می دانند و وجدان خودشان.

نهایت سعی من و شما این محصول بااین مشخصات  با این توضیحات است.

تصمیم با مصرف کننده….

نکته دیگر بعد ها فهمیدیم که ورق 70 برای سرامیک نازک و یک سری آجر و نما ی رومی کاربرد دارد چون ضخامت 90 هم باعث ایجاد مشکل برای دسته از نما ها می شود. پس به شرط رعایت تعداد نیز ضخامت 70 هم کاربرد دارد البته برای نوع محدود و خاصی از نما.

بیشتر بدانید: برای کسب اطلاعات درباره اسکپ زد کلیک نمایید.

البته چند اختراع دیگر هم در زمینه اسکپ که ثبت شده اند  و درست ایجاد زیر بنا و طراحی جهت تولید انبوه هستند که کاربرد بیشتری دارند از جمله نمای خشک و دوغابی یعنی یک گیره با دو کاربرد  که احتمالا  قیمت تمام شده آن هم حدود 40 درصد پایین تر می آید. که به محضی که وارد تولید انبوه آن شویم  در اختیار همکاران و مصرف کنندگان عزیز قرار خواهد گرفت.

این توضیحات نیاز بود چون فقط نباید دنبال سود محض بود .

 ما در قبال کاری که می کنیم باید مشکلی از جامعه هم حل شود.

و وظیفه داریم  بااین گونه مقالات و نوشته ها مردم خود را آگاه کنیم. آنگاه خیالمان راحت است که هر آن کار که مربوط به ما و سمت ما است انجام شده.

و خطا کار اطلاع دارد و این اشتباه را انجام می دهد.

و مسئولیت دنیا و آخرت بر دوش خود اوست.

یک نکته مهم که تجربه ای که تازه به دست آوردیمو این که ما ورق 70 تمام کرده بودیم که مربوط به یکماه پیش بود و ورق با کیفیت مثل کاشان یا فولاد مبارکه اصلا در بازار موجود نبود  دلیل هم این که تماما به خاطر افزایش قیمت دلار در حال صادر شدن بود و فولاد این شرکت ها در بازار بین الملل هم جا افتاده و خریدار بیشتری دارد نسبت به شرکت های دیگر مثل سمنان یا هفت الماس اما از نظر یک مصرف کننده یا فروشنده از لحاظ ظاهر هیچ فرقی نمی کند چون هر دو به یک روش آب کاری می شوند و درصد روی و قلع آنها تقریبا به یک میزان است و خود ما هم که در این زمینه تخصص داریم  هم تا تولید نکنیم یا به آزمایشگاه نفرستیم متوجه فرق آنها نمی شویم. و اما ادامه داستان :

ما صبر کردیم تا بتوانیم ورق کاشان برای تولید جور بشه اما نشد  و دست آخر مجبور شدیم و ورق سمنان خرید کردیم.

قبل از این بار که ورق ارزان تر بود کاشان را خریده بودیم 23 هزار تومان و قیمت این بار را 500/21 تومان خریدیم در ابتدا خوشحال شدیم که چه قدر خوب ورق با چه قیمت پایینی! و چرا ما اسرار به استفاده از شرکت های گران فروش داشتیم و به نظرمان اصرار بی جایی می آمد…

یه نکته این که استفاده مواد اولیه در تولید ضایعات دارد حتی بهترین مواد اولیه مثل فولاد کاشان که فقط هنگام برش رول ورق ما با حداقل 3/1 % ضایعات روبرو هستیم همین کفایت حق مطلب را نشان می دهد.

تا این که ورق رسید به خط تولید و متوجه شدیم که چه فاجعه ای برای خودمان درست کردیم البته ناچارا چون بار در بازار نبود.

در خط تولید در مرحله پانچ خرده های ریز گالوانیزه شبیه پلیسه تولید می کرد و متوجه شدیم که چرا این شرکت ها محصول ارزانتر دارند چون تکنولوژی تولید ورق گالوانیزه شان قدیمیه  و توان تولید ورق گالوانیزه با کیفیت ندارند.

این اتفاق یعنی این که روکش پیوستگی و چسبندگی با فولاد را ندارد و با هزینه بیشتر و سرعت کمتر به اپراتور ها گفتیم که قسمت پانچ را تمیز نگه دارند و هرجا پلیسه داد اون اسکپ ها را جدا کنید و در ضایعات بریزید و دست کم 17 درصد ضایعات بیشتر و تولید کمتر برای ما رقم خورد.

همه این هارا عرض کردیم که بدانید به طور مثال ورق سمنان برای پروانه 90 هرگیره 40 تومان ارزانتر در می آید اما به قیمت از بین رفتن برند دهقان و در بهترین حالت اگر اکثر کپی کار ها بخواهند خیلی زیاد منصف باشند و ورق ضایعات گالوانیزه یا ضایعات ورق سیاه که آب کاری می کنند (که فاجعه است چون آبکاری غیر از کارخانه تقریبا با رنگ برابری میکند اما مصرف کننده هرگز متوجه نمی شود که در این حالت قیمت یک پنجم برای تولید تمام می شود ! )

خلاصه اگر بخواهند آن را مصرف کنند اوضاع در چند سال بعد می شود افتادن سنگ و سرامیک و خطر جانی و یا بهترین حالت از بین رفتن زیبایی نما.

مطلب طولانی شد اما مهم است که بدانید اگر برند دهقان خودش مخترع اسکپ است و در بازار هم فروشنده اصلی اسکپ همیشه نگران این هستیم کپی کار ها به اصل ماجرا که گیره اسکپ نیز هست ضربه بزنند و بعد از چند سال که نما جدا بشود آن موقع گیره استفاده شده پوسیده و مشخص نیست این برند دهقان بوده یا غیر….. و کلا در عوام باب بشه که گیره اسکپ هم مثل کار های قبلی بی نتیجه است.

واقعا تا کی باید خودمون در کشور به محصولات ایرانی ضربه بزنیم؟

جای قسم خوردن دارد که برند ایرانی هیچ وقت بفکر سواستفاده نیست این تولید کنندگان زیر پله ای هستند که تیشه به ریشه افکار مردم در مورد تولید ایرانی میزنند.

کپی کار کلاهبردار است! برایش مهم نیست بعد ازفروش چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اسم یا برند را روی محصول میزنند که بفروشند ما هم فریب قیمت و ظاهر را می خوریم و این میشه عاقبت کار همه ما در خرید!

قانون مالکیت معنوی در این کشور رعایت نمی شود و هیچکس هم برایش مهم نیست…

هزینه بازاریابی و جلب نظر مصرف کننده را برند انجام میده که شک نکنید میلیارد ها تومان است

جا که افتاد – مصرف کننده متقاعد شد که خوبه: کپی کار و تولید کننده زیر پله ای وارد ماجرا می شوند و سود کوتاه مدت را میبرند و نتیجه چه می شود؟برند را ورشکست می کنند! و تمام .

حرام و حلال فقط به دزدی نیست حتی می شود گفت که این کار که زیر سوال برنده است از دزدی بدتر می باشد چون دزد شغل و کار مشخصی دارد و دزد است و دائما مرتکب جرم اما این انسان ها به اسم یک کشوربه مردم یک کشور و کارگران و سرمایه های یک کشور خیانت می کنند.

خوب است که اگر جنس فرع و کپی داریم به عنوان جنس اصل نفروشیم و در کنار آن اصل آن را نیز معرفی کنیم.

خدایا مارا در کسب روزی حلال و با صداقت یاری بده.

 معذرت از پر گویی اما این کار را وظیفه خود به عنوان این که جامعه به برند دهقان اعتماد کرده است می دانیم.

و تحقیق و آگاه کردن عموم را هم وظیفه ذاتی برند خود می دانیم تا بتوانیم به خوبی از این اعتماد محافظت کنیم.

به یاری پروردگار و کمک شما دوستان

شب و روز شما و کلیه ایام شما به یاری خدا همراه با سلامتی ابدی و کسب شما پر برکت و جیبتان پر پول باد.

انشاالله

این مقاله اعلان عمومی می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *